Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 29 april 2018

Reflektion och eftertanke

Inatt stod jag på min balkong och tittade ut i natten. Så innerligt trött in i själen och jag undrade vart fan lyckan tagit vägen.
Vart tappade jag bort den på vägen?

Natten har varit lång, Maya har haft ont i sitt ben. Benet "låser" sig i ett läge och sen kan hon inte själv ta tillbaka benet, man måste hjälpa till. Sakta räta ut det.
Den 14e ska hon röntgas och vi hoppas det inte är något fel på höft eller knä, utan att probelmatiken är muskelär, och att det blir bättre med träning och stretch.

Igår skulle jag åkt och arbetat vid sjön, fiskeklubben har fått ihop pengarna som behövdes till virket och nu är det en spång ända fram till vindskyddet och så är det 4-5 handikappbryggor byggda.
(Tack till den bloggläsare som skänkte 1000 kr till fiskeklubben, hör gärna av dig på mail). Jag hade sett fram emot den här lördagen i flera veckor, men tyvärr blev Mayas assistent sjuk och ingen annan kunde hoppa in och ta passet.
Så det blev en Maya&Uffedag.. Vi hade det fint, och skrattade väldigt mycket..

En lördag att minnas.

Idag kom assistenten vid 14 och då åkte jag till sjön. Behövde några timmar alldeles för mig själv. Tid för eftertanke och reflektion. Ta beslut. Hur jag vill fortsätta leva mitt liv. Och vart fan jag har tappat lyckan..

Det blev några sköna timmar, ganska kallt, men vindstilla och bra fiske. När jag kom kände jag stressen, ångest och oro, hjärtat slog och andningen kort. Men sakta gick det över. Jag kom aldrig fram till något beslut, inte något konkret, dock har jag en plan..

En framtid.

/Uffe

2 kommentarer:

Marielle Johnsson sa...

Du skriver fortfarande så enormt betaget. Har inte haft så mycket ork och tid för andras bloggar. Försöker ibland. Och återvänder alltid till dig för att du skriver så fint.
Kram på dig Uffe!

Anonym sa...

Hej, precis nybliven pappa till ett barn med hjärnskada efter svår förlossning. Ungen har inte kommit hem än men jag har redan tappat hoppet om livet. Vet inte hur skadan kommer yttra sig.

Hoppas du fortsätter skriva.