Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 13 januari 2018

Insamling 

Vi bytte assistansbolag i höstas. Då försvann en stor summa pengar (omkostnadspengar)som vi hade tänkt ha till en resa, Maya och jag samt en eller två assistenter..

Omkostnadspengar tar assistansbolagen från brukarna om brukaren väljer att byta bolag. Det är vinst för dom och en stor förlust för brukaren.

Varje gång jag tänker på det blir jag lika förbannad över hur systemet ser ut. Man kan liksom inte bara tacka och buga jämt utan ryta till och säga ifrån. Civilkurage. 

När jag fick reda på av Humana att ca 50 000 kronor gick till deras ficka och inte till bl a en resa för Maya.
Jag hatar orättvisa. 

Jag fick kontakt med Östgöta Correspondenten och de skriv en artikel om det som skett. 

Då startades en insamling av Michael Gharib, en kille jag känt sen tidig ungdom. Idag mottog Maya och jag ett presentkort på 25 000 kronor.

Maya var med och sken som en sol, och jag var nära tårarna hela tiden.

Stort tack Michael för ditt initiativ och engagemang. Godhet finns. Omtanke finns. Det gör mig glad i hjärtat. 

Tack till alla er som skänkt pengar. Jag finner inga ord, och tack är futtigt i detta sammanhang. Fantastiskt att få vara med om det här och jag är så tacksam för det ni gjort och visat min dotter. 

Jag lovar er att uppdatera med bilder från mötet med Michael. Det var ett ganska magiskt möte för både mig och Maya och jag tror det var det även för honom..

Har länge längtat efter att få resa till sol och värme. Bort från vardagens dimma. Få ge Maya en upplevelse.. att upptäcka världen utanför.. flyga.. 

Min längtan har stoppats upp av vetskapen att jag har inte råd att resa.

Nu är drömmen sann och jag ska hålla er underrättade om hur våra reseplaner fortgår.

Återigen ett stort tack!!

/Uffe

Inga kommentarer: