Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 11 januari 2018

Har en väldigt stolt dotter som imorgon ska göra redovisning. Hennes lärare och resurser har skrivit ner redovisningen i ett särskilt program så Maya kommer använda sin Tobii (ögonstyrd dator) under redovisningen.

Imorgon efter lunch

Har haft samtal med läraren om detta och om kommentaren som skrevs här, den personen tyckte ju inte man skulle berätta för de andra barnen i klassen..

Här är svaret från läraren:

Du ska vara stolt! Du har en fantastisk dotter och du gör ett fantastiskt jobb som hennes pappa!
Jag kan inte dela de läsarnas åsikter. I vår klass har vi varit väldigt öppna med allt ifrån Kajsas sjukdom, familjemedlemmar som går bort till bebis i magen. Alla barn får möjlighet att berätta om saker i deras vardag och detta är en stor händelse i Mayas liv. För mig och oss andra här är det en självklarhet att hon ska få berätta. Det är inget farligt att prata om ”otäcka” saker, så länge man inte pratar om det i syfte att skrämma. Som du säger, barn ska få svar på sina frågor!

Jag och klassen ser fram emot att höra och se Maya berätta i morgon!

Jo, jag är en stolt förälder till två underbara barn. Idag skickade jag först iväg den lilla ungen innan jag skjutsade den stora ungen. 
Varje torsdag åker han till Västerås och jobbar och varje torsdag skjutsar jag honom till stationen. Det är en mysig stund, våra liv krockar med varandra och vi får eller skapar så mycket tid med varandra. Tyvärr.

Bjöd min kvinna på lunch idag. Hon bjöd på den allra godaste maten i helgen, så det kommer för alltid bli svårt att toppa den maten..

Man längtar och saknar, vill känna närheten, när man bor i varsin stad.. och då vi ses, är vi ofta trötta.. den dimmiga och gråa vardagen krav och den eviga tröttheten.

Ett par timmar är alldeles för lite. 

/Uffe

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart Maya ska få berätta! Vad modig hon är som redovisar inför klassen (själv var jag jätteblyg och nervös för sådant - ändå upp till gymnasiet).
Och håller tummarna väldigt hårt att min son får en så klok lärare den dagen han börjar skolan.

Trevlig helg!

/J

Anonym sa...

DU är världens bästa pappa så mycket du kan//X