Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 6 januari 2018

God middag och trevligt sällskap

Ringde till Maya och sa godnatt, jag gör det varje kväll då hon är på kortis. Samma fnittrande unge, samma glädje varje gång jag ringer. Hon är fantastisk..

Blev bjuden på middag idag.
Bland det godaste jag ätit på väldigt länge. Det var liksom som hela kroppen njöt och varje tugga var som paradiset.
När mat är så gott, är måltiden en njutning.. Jag blev, om möjligt, lite kärare i denna underbara kvinna.

Jag är en lycklig man.

Har två fina barn, en vacker kvinna, som hon har tre barn som oxå betyder mycket i mitt liv. Hennes minsta hjälte är lika gammal som Maya och jag försöker finnas för honom nästan lika mycket som för Maya.

Vi bor i olika städer, och ibland så kommer vardagen emellan och vi kan inte ses så ofta, men jag har bestämt mig att ändra den saken.

Man ska ta hand om de man älskar och ge varandra tid och omtanke. Kärlek i varje sekund.

På måndag börjar skolan igen. Är lite orolig för hur Maya ska orka, nu när hon sitter i gips och fortfarande har ont.
Hon brukar i vanliga fall vara väldigt trött när hon kommer hem från skolan. Det är långa dagar. Åker 07.35 med skolskjuts och åker hem 15.40.

Vi får hoppas på en fin och bra vårtermin.

Snart lyser vårsolen. Snart spritter bäckarna genom skogen där vitsippor lyser som vita mattor och om kvällarna kommer ljuset tillbaka.
Det är en magisk tid vi går tillmötes..

Men först ska vi genomlida januari och februari.. kanske även mars..

Ett ögonblick av livet..

/Uffe

Inga kommentarer: