Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 1 maj 2016

Söndagkväll.
Jag ligger i sängen, bredvid Maya, hon vill ha det så om kvällarna, vet faktiskt inte varför. Förut har jag ju blivit utskickad från sovrummet och hon har velat somna själv..

Det är kanske åldern..

Idag fick jag några timmar vid sjön, tack vare assistans och min underbara mamma som hjälper mig enormt mycket.

Det är den bästa avkopplingen att få vara vid sjön.. i skogens lugn och ro.. långt borta från stadens hets och krav.

Maya mår bra. Jag mår mindre bra.. Det har tagit på krafterna den här perioden, och än är det inte riktigt klart..

Om några veckor kommer vi återgå till normala rutiner..

Vet ni, jag ser inte fram emot nästa operation, fast nu vet jag vad det innebär och att det har gått bättre än vad jag trodde.

Det jobbiga är att rodda i allt runt omkring. Infrastrukturen måste fixas och ingen annan gör det åt mig..

Imorgon ska jag ringa habiliteringens kurator för att få lite hjälp med alla tankar och funderingar..

Maya har somnat och ikväll ska jag bara softa i soffan.. inte göra nåt annat än ta det lugnt..

U

1 kommentar:

Anonym sa...

Många styrkekramar till dej! Förstår du har det jättejobbigt nu men "efter regn kommer sol"! Önskar dej och Maya allt gott.