Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 14 oktober 2015

Maya går till doktorn

.. Maya och jag har nog sett "Totte går till doktorn", "Emma går till tandläkaren", och det finns en uppsjö av olika barnfigurer som går till doktorn..

Jag tror att det äntligen börjar bli enklare för Maya att göra dessa besök och turer till sjukhuset. Det har gått jättebra idag, det var otäckt och väldigt ledsamt när vi satte på bedövningssalva och plåster imorse, men sen.. plättlätt..

Visserligen fick hon en rejäl dos lugnande, den här gången i stjärten, och det gav effekt. Hon satt i mitt knä, var glad och lite nyfiken, och så plötsligt så sa det knock och hon sov..

Det var jobbigt att vakna och hon kräktes en del, men nu på eftermiddagen har hon varit precis den vanliga Maya. Glada Maya.

Farmor kom och vi har ätit, och haft soffhäng alla tre. Nu ligger Maya nedbäddad i soffan och ser på Karlsson på taket.. Hon är trygg och lugn. Somnar nog snart..

.. och jag ska hänga tvätt.. diska disk.. men mest av allt längtar jag.. efter dig.. och mitt ritblock..

Vet ni, på något sätt ser jag redan en effekt. Vi bytte blöja och då gjorde Maya något hon inte kunnat göra sen hon var liten bebis..
Hon gapskrattade.. liksom.. pappa, jag kan..

Vi får se.. men känslan är god och positiv..

Sovgott U

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det gick bra för er idag. Du har en fin tjej och din mor verkar underbar. Hälsningar från "rumskompisen" /jennica

Marianne´s hantverk sa...

Så bra att allt gick bra för Maja.Ha det gott.