Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 4 september 2015

Fredag 4/9

Grattis, min vän och kvinna.. Idag är det din dag.. Jag är glad att du finns i mitt liv..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens text:

Svaret, min vän, flyger för vinden. Svaret, min vän, flyger för vinden.

Bob Dylan

En familj är som ett klockspel som drivs av vinden. Alla de olika familjemedlemmarna fungerar som motvikter för varandra så balansen upprätthålls.När en får problem, ikläder sig ofte de andra olika roller och försöker ta itu med situationen. Vad händer med vårt klockspel när alla drar åt olika håll? Då förlorar vi balansen, och antingen krockar vi med varandra - och det blir en riktig kakafoni - eller också tappar våra klockor kontakten med varandra och en pinsam tystnad uppstår. 
Om vi släpper taget, och förlitar oss till den andliga kraften utanför oss själva, upptäcker vi att den är som vinden. Den sätter vårt klockspel i rörelse sakta och varligt, så vi kan slappna av och tillsammans gå i den riktning vi styrs. Den lockar fram de vackra harmoniska toner som vi själva inte lyckas frambringa.

"Vad kan jag göra för att vi tillsammans ska åstadkomma vackrare musik"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Följ ditt hjärta..

.. Älska och njut.. och var inte rädd för det man inte känner igen.. möt alla dina medmänniskor med respekt och ödmjukhet..

U.

Inga kommentarer: