Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 27 juli 2015

Snus..

Måndag, en alldeles vanlig måndag, lite småmulen och kall på förmiddagen.. men ändå varm och skön framåt dagen.. en tur till tandläkaren för mig och då var Maya hos Safie ett par timmar. Det är äkta lycka..

Jag ångrar att jag en dag för många många år sedan tog den där allra första snusen. Jag älskade det från början och gör det än idag.
Det har dock tagit hårt på mitt tandkött och nu får jag betala för alla år med en snus under läppen..
Nix, jag har inte slutat. Inte än. Har dragit ner väsentligt på användandet, från en dosa/dag till ca två dosor i veckan. Har även helt slutat med lössnus, och använder bara portion.
Men.. herregud vad jag kan längta efter att få ta en ordentlig prilla.. Tänk, att sitta på en klippa ute vid havet, båten förtöjd, kaffet som puttrar på elden.. rökt abborre.. kaffe.. o så knacka på locket och ta sig en snus.. Det är äkta lycka..

Fast det funkar nog även utan att ta en snus..

Ett datum finns då jag tänker lägga allt bakom mig. Då jag slutar helt.. och sakta tickar klockan..

ticktack..

Maya och jag är lediga. Hon har ju slutat dagis och på måndag börjar hon sexårs.. tills dess är vi lediga.
Imorgon far vi ner till Angie&Piraten. Kanske åker vi ner till havet och metar.. eller så sitter vi bara på poolkanten och plaskar med fötterna i vattnet..

eller så har vi mysigt soffhäng och ser någon spännande film..

På fredag åker jag och Angie iväg på en kort semestertripp. Det ska bli skönt att bara koppla av, slippa hemmets alla krav.. o så ha sovmorgon..

Smaken av sömn är underbar..

Dags för nattning här på Stationsgatan..

Lev och låt leva..

.. njut av det.. livet..

U

Inga kommentarer: