Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 25 maj 2015

Måndagar är också en dag att njuta av..

Så är det måndag igen. Tiden flyger iväg, den rinner som den finast sand genom fingrarna och jag famlar för att behålla allt som sker i minnet..

Njutningen att leva. Skratta och må bra.

Som vanligt möttes jag av en leende unge när jag kom till kortis. Tjena farsan, kul att se dig igen.

Så for vi till dagis. Jag får inte längre pussa henne hejdå, fast jag gör det ändå, men jag får nog helt enkelt inse och respektera fröken att hon inte längre vill, att den tiden är förbi..

Fast ikväll, när jag kom hem från ett möte med RBU (ang hjälpmedel) fick jag pussa henne. Jag överöste henne med dom, de tusen pussarna på små lena kinder.

Hon är mitt allt. Min dotter.

Fullt ös i livet. Varje dag är fullsmäckad i kalendern och det är svårt att finna tid för varandra. imorgon börjar jag tidigt och slutar sent, men framåt kvällen bär det av till Angie&Piraten. Natta två små terrorister och sedan få någon timme i soffan, med samtal om livet, om CP, om framtiden.

Det är så underbart skönt att ha någon att dela sina tankar med. Att få råd, att inte vara själv med att fatta olika beslut.

Jag kan fortfarande inte riktigt förstå, att jag inte längre är ensam..

Livet är fantastisk resa..

Njut..

U.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Livet är en konstig resa för var och en..Våra resor är så olika för oss.. ibland är man ensam resande när man är ung. Ibland delar man resandet. Ibland reser den andra på helt andra vägar vidare eller resar på för oss fel väg där livet ta slut..och ibland få man ny medresenärer. God natt med det fantastiska. Tyvärr är ibland sorgen den som skymma det fantastiska för den som reser med brusten hjärta eller den som reser med saknad. Tack att du skrev i dag.

Anonym sa...

Jag blir så glad för din skull att du hittat en hjärtevän och inte längre är ensam.
Kram
Solveig

Anonym sa...

Vi som läser har förstått att du inte längre är ensam, vilket vi gillar, så nu måste du också förstå att det är så Uffe.
(Oj, jag borde tala för mig själv och skriva "jag" inte "vi" men av kommentarerna att döma har vi alla förstått att du är lycklig i tvåsamhet.)

Det är härligt att läsa i dina inlägg att du funnit en människa att tycka om och som tycker om dig/er samt kunna dela er tid tillsammans med. Din lycka lyser igenom varje inlägg oavsett vad du skriver. Roligt för Maya också samt sonen förstås.
Ta hand om er på bästa sätt och njut av denna lycka./Nina

Edvina sa...

Jag känner precis som Nina o Solveig skriver, att det är otroligt trevligt att du funnit en vän. Man blir liksom lycklig själv av att läsa dina inlägg. Och vad roligt för Maya, att få en "tjej" att vara med också. Förstås så har hon ju dina avlösare som är nära också. Måste även vara kul med en "pirat" att upptäcka världen med.
Man kan inte annat än önska lycka till o njut av våren, sommaren och framtiden tillsammans!