Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 29 maj 2015

Tiden rusar fram..

Och så var det fredag.. vart tar tiden vägen??

Emil på tv och fröken bus ligger nedbäddad med Lisa och täcket uppdraget över kinden, så vill hon ha det.
Nu tar det en halvtimme, sen sover hon, precis när hon har somnat in kommer det bli rörigt i hennes kropp, då sitter jag bredvid henne och masserar ryggen, och vyssjar..
Ibland blir det inget alls av det där röriga, ibland är det väldigt rörigt..

Vardagen tickar på som vanligt. En del studier, en del arbete och så Maya. Inskolning. Telefonsamtal till hab, hämta hjälpmedel, lämna hjälpmedel.. osv osv.. a never ending story..

Fredag, första fredagen på länge som jag är hemma, i mitt hem.. Angie är på skolresa med sin dotter..

När Maya har somnat ska jag smyga mig in i fiskerummet och sitta och binda några flugor, för imorgon bär det iväg med Alex på fiskafänge. Även det var längesen..

Ser fram emot det.. fast längtan gror ändå..

Har hela livet framför oss. Hela livet.

Kroppen bråkar. Pappa är trött. Disken odiskad. Tvättmaskinen brummar. Det är en stund kvar, tills jag får sätta mig vid skrivbordet, med några fjädrar och krokar..

Det man ser är inte hela sanningen.. bara hjärtat vet den..

Sovgott..

Inga kommentarer: