Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 2 augusti 2014

Fan, vi drar till Tjörn!!

Maya sover på kortis. Jag kom nyss hem från fisket. Tysthet. Helt kravlöst, sitter jag här med balkongdörren öppen och känner den ljumma natten friskhet.

Maya grät när jag lämnade henne. Hon klängde sig fast. När dörren stängdes bakom mig hörde jag hennes gråt.
Bestämde mig i bilen, att nu måste jag ta tag i dagen, i nuet, och njuta.
Körde ett stenhårt pass på gymet. Svetten rann. Tankarna försvann. Duschade och så beställde jag en kycklingsallad på haket bredvid gymet, och åt på gymet innan bilen for mot skogsjön.

Det blev inte som jag tänkt, den här helgen och lite besviken är jag..

- Tjena farsan, jag drar till Tjörn nu!!
-Tjörn?? Men..
-Yes, Tjörn!! Vi ska fiska havsöring, Lippe och jag..
-Jaha, men vi skulle ju åka till kusten?
- Öhh..just fan.. det hade jag glömt..

Jag ler. Det är ungdomen. Precis som jag en gång var. Livet var enkelt.

Nu ligger han på ett liggunderlag, någonstans på Tjörn och sover under bar himmel. Han och hans bästa vän.

Om jag vetat, min kära son, hade jag nog planerat den här helgen lite annorlunda..

Sovgott.. U.

Inga kommentarer: