Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 18 april 2014

Som vanligt, igen..

Jaha, då var datorn tillbaka. På gott och ont. Jag kommer fortsätta stänga av den tidigt om kvällarna och få annat gjort än att sitta här och uggla.

Långfredag, Maya och jag har haft en alldeles fantastisk dag ihop. Vi avslutade den med att ligga på mattan framför teven och busa, träna, stretcha och massera. Skrattet klingade.

En liten påskkärring på väg till dagis..

Vi ska njuta av vår ledighet. Ta hand om tid och varandra. Låta leendet smitta. Kramarna vara långa och ömma. En puss mitt i natten, på den där lena kinden. Viskande ord. Spännande sagor.

Det är ju så enkelt, att vara pappa.

Det är ju så oändligt svårt att vara människa.

Taggtrådstårar.

Solens varma strålar.

Påsk. Brukade alltid åka och fiska över påsken. Långledigt, vår, vitsippor i backarna och musöron på björken. Då är det fisketider..

Jag gjorde ett försök att byta helg på kortis. Ett enda. För att se glädjen i Maya att få vara med mig, är värt allt. Det gör mig rik.

Mitt fiskearv har gått till min son. Han ligger nu i ett tält ute på en av min favorit ö. Öringfiske.

Jag är en lycklig man.

Gråten som varit, är inte lika farlig som den en gång var.

Sovgott.. U.

Inga kommentarer: