Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 21 april 2014

En påsk.

En påskhelg har passerat förbi. Den har fört mig sig ett helt magiskt underbart väder och många skratt och keliga busstunder.

Några ögonblick som varit bättre än dom andra.

Som timmarna jag fick för mig själv vid sjön, på påskafton, då min mamma kom och tog över ansvaret för Maya när avlösaren gick. En styck pappa fick alltså nästan en heldag bara för sig själv.
Träning, och så en kopp kaffe med travprogrammet på spelstället där jag alltid lämnar in min V75:a. Älskar trav.
Sen bilen ut till sjön. Bara jag och mina tankar.

"Fokusera på det viktiga"

De där timmarna, med endast mig själv som sällskap är något av det underbaraste jag vet. Lugn och ro. Se våren och sommaren födas.

Så, komma hem till en sprudlande glad unge som tillsammans med farmor gjort fruktsallad som dom bjöd på.

En kaffe i solen, glass och solglasögon, och trevligt sällskap,  så började påskdagen.

Men vet ni, kära läsare, hon är hopplös att natta nuförtiden. Vägrar somna och vill vara uppe med mig. Sisådära framåt halv tio börjar ändå ögonlocken sakta bli alltför tunga.

Det är ok, när vi är lediga, men ikväll ska hon i säng i tid. Dags för en arbetsvecka igen.

Så nu, ska jag berätta saga och klia henne i håret, och ta fram mina allra bästa nattningstricks..

Sovgott.. U.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är så himla härlig din unge. Visserligen känner jag ju henne inte utanför blogg och facebook, men det där skrattet.... det är så häftigt!
Nattningsprocedurer... ja du, det är ju inte direkt enkelt när dom inte vill sova.
:-)
Kram från Marielle