Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 6 april 2014

En alldeles vanlig..

Vad skriver du ikväll??

Samma som alltid, eller??

Ord jag fått några gånger. Att det är tråkigt. Enformigt.

Ja, det kanske det är. Min tanke bakom bloggen har alltid varit att dela med mig av det liv jag lever.

Att en man kan. Att man kan.

Livet är nog ganska tråkigt och enformigt.

I mitt förra liv, hade jag aldrig några rutiner. Där tog man dagen som den kom och ansvar var inget som prioriterades. Om vi fick lust, jag och polarna så drog vi ner till Köpenhamn eller nåt. Livet var en fest.

Idag vet jag att rutiner är det som får mig och Maya att må bra. Var dag är likadan.

Den handlar om mig. Om det jag gör. Vardagen. Mina barn.

O så fisket..


Hon sov lite längre imorse, ända till halv 7, gudomligt skönt. Sen hade vi en av de där allra härligaste mysigaste mornar innan vi tog bilen till metropolen Borensberg och jag putsade fönster hos både min mamma och syster.

En dag, liksom, en alldeles vanlig.

Sovgott.. U.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker om att läsa om ert "tråkiga" liv. *ler*