Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 20 februari 2010

Vaknade med ett ryck.. Ljust ute, och min första tanke var;
"F-n, nu har vi försovit oss.. Sen kom jag på, just det lördag.. :)

Har haft en händelserik lördag! Bland annat fastnade jag i en snödriva, men kom loss..

Ikväll inviger vi Mayas nya säng!! Vi, eller hon fick den av min syster med familj i två års present. Det var ett tag sedan, men nu har jag fixat ett "inte trilla ur sängen" skydd. Jag har letat efter ett sånt, i affärer, på Ikea hade dom ett, på babyproffsen ett annat.. men så börja Uffes hjärna tänka och så fixa jag ett själv.. ha ha..

Vi får se hur det går, med sömnen där.. men vi ska kämpa på för pappa vill ha sin säng för sig själv!!

vi byggde en koja idag. O satt där inne med ficklampa och sagobok. Det var den enkalste koja man kan tänka sig, men Maya älskade den..
-Åh, pappa.. o ögonen tindrade ikapp med ficklampans sken.

Imorgon är en ny dag. Den ska vi fylla med liv och skratt.. O en del städning..

Jag är helt slut ikväll, i kropp o hjärna.. så jag ska inta soffläge o kolla OS o melodifestival..
sovgott..

1 kommentar:

Heléne Björklund sa...

Hej Uffe, jag vet inte hur jag hamnade här. Ville bara lämna nåt slags avtryck och säga att din blogg berörde mig. Jag har också en dotter, med lika eldrött hår och lika lockig, som din Maya. Med ett annat funktionshinder. Om du vill bekanta dig med oss så hittar du oss här: www.pasda.blogspot.com