Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 23 februari 2010

PONY!!

Imorse fick jag gå in o väcka min lilla dotter. Men, vi hade en väldigt vaken natt:).. Jag går upp kl 7, så idag hann jag med o brygga kaffe, förbereda välling, kolla nyheterna innan det var dags för Skrutt att vakna. Om hon fortsätter så, kommer jag ha lyx mornar, o kan passa på o äta min egna frukost innan vällingstunden..

Maya o jag har haft en pappa, dotter eftermiddag. Vi har varit o handlat ljus till födesledagstårtan, o kollat in lite vad Maya önskar sig i present! Hon bestämde sig för en jättesnygg tröja, en barbapappabok, kanske en film, o så en fräsch rullgardin till hennes rum.. På fredag ska jag åka o handla.. O på lördag ska jag smyga upp i den tidiga morgonen och göra iordning födelsedags bricka med saft o bulle o tända ljus o presenter.. Det ska bli mysigt:)..

Hon äter inte riktigt som hon ska, förutom med mig!! Då vräker hon i sig, men det är klart.. Pappas mat är bäst, o idag gjorde vi en av hennes favoriter.. Stekt kolja, kokt potatis o örtsås.. o så gröna ärtor.. Det är gott!!

Imorgon får Maya en pony!! Hon ska ha den på dagis, o habiliteringen kommer dit med den.. Åh.. min prinsessa ska äntligen få chansen att ta sig fram på egen hand!! 

Vi mår bra här i stugan.. Smått trötta på snö o kyla.. men, man måste gilla läget.. Våren kommer, o när den väl är här kommer vi njuta än mer av den..

Imorgon skriver vi mera, om våra liv.. Maya o jag.. o rapporterar hur första ponyturen gick:)..

2 kommentarer:

sophia sa...

Underbart med pony vad glad jag blir..Väntar med spänning påatt höra hur det går

Anonym sa...

Det låter spännande!! Vi längtar till på torsdag!! Vad ska vi hitta på... en stund på fårskinnet, lite kittel - kanske en flygtur.. Pulka..ja, vad mer kan man hinna? Du har inte sportlov? Isåfall kunde du ha sovit här och så kan vi åka och bowla eller bara ta en fika på stan på fredagen... Men det var en tanke..
Jag älskar er - hoppas ni vet hur mycket. Undrar om vi har fått en ny medlem i "familjen" ännu - i Stockholm...
KRAM till er alla 3