Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 12 juli 2009

Söndagkväll..Pussar o annat bus..

.. Jag brukar inte ta ett Nej som svar..
Haft en bra dag idag med Matilda, Marcus.. O syrran en stund i Valla, tyvärr blev det ingen minigolf för mig.. Maya var för trött o hungrig så vi två åkte hem och åt, sov.. Fixade en del viktiga ting!
Läste en kommentar att jag skulle satsa på den där kvinnan jag skriver om.. Hmm, hur vet du att hon finns, överhuvudtaget?? Känner du mig, som skriver, innan mitt hjärta blir till sten så jag aldrig kommer släppa in nån mer??
Jag mår bra, till och med mycket bra.. Att jag blir ledsen då och då är nåt jag troligen får leva med..
Är en mångsidig man, tycker om att se saker och ting från olika synvinklar, alla har en baksida.. Eller hur? Lika mycket som jag är intresserad av filosofi, tro, religioner.. Att jag är troende på en högre makt än mig själv.. Så är jag, egentligen självklart, också intresserad av de mörka sidorna av människan, av livet, orättvisor.. Tycker det är sjysst med musik som passar för ens tankar, så många texter har skrivits och när man sitter så här och plitar, kommer det omedvetet meningar som är låttitlar eller meningar ur låtar man lyssnat på.. Och om man är lite kär, i en kvinna eller livet passar ofta softa ballader perfekt.. But!!
Jag gillar också PUNK!! För det de står för, kanske inte allt, men oftast.. De vågar stå för deras åsikter, vilket inte är det vanligast bland medelsvensson.. Man måste liksom vara lite lyhörd, här i livet och tänka till.. Lägger in två låtar med Metallica, där dom gör covers på Misfits, tror jag, blev osäker just i ögonblicket.. Ska ta reda på det, viktigt att man ger RÄTT fakta!! "I killed your mother today".. Mmm, vad kan den handla om?? KSMB och Asta Kask, underbar svensk punk..

Ska inte skriva mycket mer idag!! Lovat M&M att lägga ut den tredje filmen med Morbror Uffe och intervjun med "mobilnörden" Marcus.. Gör det inom en snar framtid.. Nu ska jag göra helt andra saker..!!

Have a NICE night, I Will.. Kisses from me.. Haha.. U.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får låna barnen när du vill!! De har så kul ochvi vill ah mer film:-)!!!!!

Anonym sa...

...Menade bara att...LEV medan tid är!! Om det nu finns någon ( vilket onekligen Dina ord färanleder en att tro) som Du vill ge Din kärlek..GÖR DET DÅ!! Vänta inte! ..Dagen idag är allt vi säkert vet...Imorgon kan vi inget veta säkert om..Bara önska för...