Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 11 juli 2009

Lördag..

.. Klockan snart 8.. Maya och jag varit vakna några timmar.. Har våran mysstund, sjungit "gomorgonvisan".. druckit vårt välling o kaffe..
Maya har sovit oroligt inatt, vaknat flera gånger.. Till slut, la vi hos sked:)..
Hennes lilla kropp, liksom försvinner in i min famn, har min arm som kudde, passar perfekt för ändamålet.. Sen sov både pappa och dotter, all night long.. Vaknade till när ljuset kom, vet inte hur dags..Det var längtan i mig som fick mig att vakna, trött, låg jag och tänkte på allt som hänt, saknade en naken kvinna vid min sida, försiktigt smeka, väcka med mina kyssar.. Bjuda kaffe på sängen, skratta, samtala.. Kela med varandra, barnen..
Låta en bra barnfilm vara barnvakt en stund, stänga sovrumsdörren och ha lite "vuxentid".. Haha, Dreams..
Det var precis som hände sen, somnade om i den tidiga morgonen, och drömde att jag skickade sms, till någon som bett att jag inte skulle göra det.. Mina sms ställde frågor.. Svaren jag fick var korta och alla löd så här: "Nja".. När jag vaknade fick jag för en kort stund panik!! Hade ju lovat att inte smsa, men som sagt allt var en dröm.. Likt så mycket annat..

Måste, vill, byta namn på denna blogg!! Snälla, Ni, som läser den, kan Ni inte komma med förslag?? Jag kommer inte på något bra..
Ha en jättebra dag, och var nära nån ni gillar, That´s life.. U..

1 kommentar:

Anonym sa...

God lördagsmorgon! Låter mysigt det där!! NJUT av livet och låt livet komma , såsom det är...Ibland måste man bara låta livet "skälja över en"...Det finns inget annat sätt än det...