Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 10 juli 2009

Fredag..Lunchmöte..o bildelar..

.. I have it, you, on my mind..
Ser nyhetsmorgon, men mycket känns så ytligt i dessa dagar, eller trivialt, hittar inte rätt ord.. Ska gosa ner mig under täcket med min dotter och sova en stund, hon iaf.. Jag har en del små, onödigt nödvändiga pysslor.. som att diska.. Men! Jag börjar tycka det är lite kul att diska, haha.. måste ha hänt nåt..

När ska jag möta, kvinnan, i mitt liv? Finns hon där ute någonstans..
Hon som uppfyller Uffes alla krav, ska kunna ge mig tid för fisket och mitt skapande.. Vara en trygghet för mig och respektera, vara en god människa, mot Maya o Alex.. Vara öppen för plötsliga, mysiga stunder och roliga infall, bryta vardagen.. Kunna ta emot min kärlek och framförallt uppskatta den.. Min kvinna vill jag ge allt, men hon ska inte kräva materialistiska ting, utan just uppskatta mig och den oerhörda djupa:) kärleken jag vet att jag kan ge.. Pussas mycket, det är Nice!!

Nu berättar dom på teven att man har kommit långt med forskningen av ett piller som kommer ge oss, längre liv.. Fan, ursäkta, borde kanske lägga de ekonomiska medlen på viktigare ting, eller? Har jag fel? Kanske du tycker, men inte jag..
Redan nu är det abslolut största problemet.. Den stigande befolkningsmängden i världen, vilket leder till enorm fattigdom i u-länder, och i det landet vi lever i, och andra i-länder är kostnaden för "äldrevården" redan ett problem..
Jag, som har ett handikappat barn, kan ju tycka att man ska satsa än mer på forskningen för alla barn, som också dom vill leva ett så drägligt liv som möjligt och kunna göra det alla barn vill.. Leka, få kärlek av oss vuxna, tid o mys..
Märker så väl, när jag är ute på fiske med grabbarna, alltså min son+kompisar, hur de efter ett tag mjuknar.. Deras tuffa attityder försvinner, de märker att med mig kan dom snacka, jag förstår och kanske kan jag hjälpa dom på nåt sätt.. Oj, tror samhället skulle se så annorlunda ut, om vi gav oss hän, tar oss tiden, öppnar våra sinnen och ger dessa små liv den respekt de behöver.. Ibland blir det nästan genant, när grabbsen öppnar upp sig, och frågar om "blommor och bin", och då förstår jag ännu mer, vad dessa jävla porrsidor gör med pojkarna, vilken snedbild de får av kvinnan!! En kvinna är det bästa vi män har, de ska mötas med samma respekt som alla, borde ju vara så givet!! Tror inte så många män läser min blogg (kan ha fel), men jag utmanar, uppmanar alla Ni att ge era kvinnor ömhet, var snälla!!
Så har jag en del egna uppfattningar och meningar om feminist, vilket jag tycker många gånger går överstyr!! "ladys Night", Shippendale (heter dom så??).. Hallå, visst fan är det lite snedvridet, på nåt sätt..
Nu tror säkert många att jag endast är avundsjuk, eller nåt, men, haha, inte ett dugg..
Vet vad jag vill och kan..
Att kvinnan har lägre lön än män, är ju fördjävligt, men handlar det om feminism?? Låter mer som en rättvise fråga, tycker jag..

Nu ska jag äta lite frulle, duscha min kropp..mmm.. Lyssna på, faktiskt, Rolling Stones, blev jag sugen på.. bland annat;).. Ha en bra dag.. U

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rolig och intressant läsnig. Speciellt kul att få se lite bilder på lilla Maya. Hoppas på att få komma med Alex o hälsa på lilltjejen någon dag nu när jag är hemma i Svealandet :D
Hälsningar från kusin Lina

Anonym sa...

Hoppsan!! Vi måste nog ta ett snack!! Om feminism , jämställdhet och livet i stort!! Intressant!!

san sa...

Förlänga livslängden låter galet, finns det ingen livskvalitet (svält och annan oro mm) så låter det helt absurt. Ömsesidig respekt är viktigt tycker jag håller helt med att p-industrin ger skeva bilder till ungdommar gäller även töser är jag rädd...