Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 21 juli 2018

180714

Ny dag. Maya på ett alldeles strålande humör och vaknade redan klockan 04.33. Jag bara tittade på henne och utan ett ord la jag mig sked med henne en stund. Hon brukar somna om då.

Men idag var det svårt. Så innan kl 6 var jag uppe och bryggde kaffe, tog in datorn till min säng och där ska hon ligga och bli servad som en prinsessa..

Helt exalterad, för idag kom bästa assistenterna Erik och Pierre. Hur underbart är inte det?? Att se min ögonsten så glad och omtyckt. Det berör mig.

Sitter i soffan, som jag gjort tusen gånger de senaste tio åren. Skriver. Ska teckna. Teven avstängde. Metallica på högsta volym och har nog aldrig mått bättre.

Ett suddgummi är bra när man gör fel. Gör om gör rätt.

Bara älskar min balkong. Doftar lavendel. Mynta. Har fixat en sjysst soffa.. den är bra, min balkong.. Där kan man hänga till långt in i natten..

Maya sover gott nu. Det har varit några jobbiga nätter igen, men ikväll verkat det vara lugnt. Jag tycker såå mycket om att gå omkring med lurarna på och lyssna på jättehög musik, men kan inte koppla av riktigt.. hör ju inte när bus vaknar..

Men.. Jag mår förträffligt.

/U

Inga kommentarer: