Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 19 juli 2018

Sommardagar

Kvällarna är magiska på min balkong (ursäkta), märker dock att det sakta håller på att bli mörkare om kvällarna.

Det är inte långt kvar, när det lägger sig som ett lock med mörker och regndroppe, så njut av varje sekund.

Jag gör det. Känner livet spritta i mig.

Sicket sommarlov hon får.. min bus.. Vi har börjat med en ny sådan lite småmysig sak om mornarna. Hon vaknar oftast runt 5 men då har herr pappa bara sovit en liten stund och är sååååå trött. Sov hos mig en stund säger jag, och så ligger vi sked. Hon brukar somna gott då.

Min krigare. Inget slår oss..

Nuförtden har Maya två manliga assistenter och hon har det roligt, och trivs. Det liksom sprudlar liv om henne.

Vi har bestämt att det blir Pierre, Erik, Maya och pappa som drar till utlandet. Vi ska göra Spanien.
Kommer bli en underbar resa och vilka minnen för Maya.

Att bara få äran att möta så fina människor som Mayas assistenter är. Att de möter henne med respekt och ärlighet. Det är kärlek till sitt arbete.

Tycker ni vi ska filma hela resan? Våra liv.. göra en handycam dokumentär..

Jag tror den skulle bli succé.

Yes,. Life of U keeps going on.. Its heaven and hell..

Och i horisonten ljusnar det..

/Uffe

1 kommentar:

Fia sa...

En liten film vore toppen, inspiration för oss som är i början av resan :)