Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 20 augusti 2012

Måndag.

..o så kom måndagen igen..

Rutinerna, dessa vanliga trygga precis som varje dag..vardag.. Vaknar av trollet som snörvlar och pockar på min uppmärksamhet och jag kämpar med tröttheten.. morgonen dilemma.. vänder mig om och drar intill mig henne..lägger oss sked och jag kan inte förstå hur hon kan motstå täckets värme och sängens lockande vaggande skönhet.. men hon gör det.. inte tusan vill hon ligga där och kela med pappa, sova bort ljuset, dagen, Pippi och alla kompisar på dagis..

O precis lika glad som hon är när jag lämnar henne, lika kvittrande är hon när jag hämtar.. o vet ni, idag när jag bar in henne till sängen, så klingade hennes skratt som den vackraste porlande älven man kan tänka sig..

O mitt hjärta blöder.. av ett lyckorus jag inte trodde fanns.. en kärlek större än livet självt.. själen dansar.. o min ork finner inga gränser..

Kämpar är nog ett ganska bra ord för det liv jag lever.. mina dagar.. var dag.. Tvingar tankarna in på positivia banor.. jagar bort varenda demon in i det gränslösa mörkret och ser hur älvorna dansar över månglittrande vattenytor..ser änglar som skiner och får mina beslut att formas..

Rutinerna.. de där som är sååå energiskt tråkiga.. de förändras, i en ständig ström av tid.. men vår kelstund på morgonen består..

Vi finns och det är en magisk gåva att få vara med på denna resa.. Maya och jag..

Sovgott.. U.


1 kommentar:

Malin sa...

Glöm inte att ge dig själv lite beröm också. Du verkar ha lyckats skapa en lugn, trygg och lycklig miljö för både din dotter och dig själv.

/Malin