Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 30 maj 2010

Mors dag, o blomförsäljning..

Mors dag. Ett kommersiellt jippo, som började firas i Sverige redan 1919.. Denna dag infaller alltid den sista söndagen i maj, vilket även ett annat stort evenemang gör. Som jag har ett jätte intresse för, Elitloppet.. Trav är kul..
Iår valde jag att fira morsan, hon om någon är värd all min kärlek och ömhet.. Hon har alltid ställt upp för mig och funnits som ett stöd i livet.
Framförallt de senaste åren, och som farmor är en gudomlig.. en ängel.. som Maya älskar..

Vansinnigt trött var jag imorse.. Tycker det är så trist att gå o lägga mig på kvällarna, har ju en massa andra saker att göra och tänka på istället för att sova.. o det är min tid, min alldeles egna tid, utan barn..
Konsekvenser av sitt agerande.

AnnaMaria kom hit klockan 8 imorse.. Vad gör man då, en söndagsmorgon när man blir barnledig i 1.5 timme?? Lägger sig o sover en stund? Går en lång uppfriskande promenad?? Tvättar bilen? Nej, man åker ner till gymet och kör ett stenhårt bänkpress pass.. Undrar om jag är riktigt frisk.. egentligen..

Åkte till mamma sen.. Maya o jag.. Firade henne på en nice restaurang i Motala.. med min syster och hennes man, tror bestämt det var fem mammor som vi firade i ett slag.. väl planerat!
Servitrisen som serverade dricka, tappade ett stort glas coca-cola över mig.. jag blev förvånad, men reste mig upp och log mitt allra bästa leende mot henne.. men i mitt inre räknade jag 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10..

-Hej, Lindahl.. Uffe Lindahl.. Det var en ganska bra raggningsreplik i min ungdom:)..

Maya beställde köttbullar o potatis på restaurangen, ett klokt val, tyckte pappa.. o det var hur gott som helst.. oj, vad hon åt.. o så, vilken lýcka det var när det plötsligt kom in en snäll (men ganska fumlig) servitris med GLASS!!!!
I´m in heaven.. o så få leka med Matilda och Julia.. då kan inte livet vara bättre.. o mitt hjärta smälter för var dag som går.. en obeskrivbar kärlek porlar i själen.. Min underbara dotter..


Flera av Er har hört av sig och undrat hur man kan beställa de blommor jag tecknar!! Det tycker jag är kul, och jag kommer under de närmsta dagarna ta kort på dem och publicera dom här på bloggen. Sedan får ni väl skicka mail med era beställningar..

Känns som ett flipperspel i min kropp.. hjärnan bollar med själen.. tankarna synkroniserar inte riktigt med händerna..
Så ikväll ska jag sitta med min lera och skulptera.. har en idé där, har haft den länge nog nu.. så nu får idén börja ta form.. så jag kan visa er vad som sker.. in Life of U..

Tackar syrran för en trevlig dag.. morsan får jag ringa för hon har ingen dator.. Jorå.. Maya gillar även syrran min.. ganska mycket till och med..

Ikväll mår jag bra.. Det är harmoni i mitt liv, och jag skapar den själv.. Thats Nice.. U.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Jag är glad att ni följde med! Ja, tänk... Mielle kan ha sina ljusa idéer - att fira alla mammor på en gång var ju riktigt kul!! Även om serveringen var...så där:-) Hoppas colan går bort!
Ja, Skrutt gillar faktiskt faster en del och vi. VI ÄLSKAR HENNE SÅÅÅÅ MYCKET!!! Mats hjärta smälter varje gång hon ger honom sitt varma leende - och jag tror att hon är ganska förtjust i honom med:-) Hon såg ut att trivas som en fisk i vatten idag!! Det gjorde jag med! Kram på er! Hälsa den store "skrutten".

Unknown sa...

Vilken härlig dag du o Maya verkar ha haft! Du verkar oxå ha ett enastående team runt dig - underbart!! Har inte läst din blogg på ngr dagar, o som vanligt blir jag rörd av dina vackra ord om livet o om dina fantastiska barn! Många kramar på dig!

Wildas mamma sa...

Vilken mysig och fantastisk familj du har...;-)

kicka sa...

Hej uffe!!! jag vet iinte om du kommer ihåg mig,men kicka från "lokalen" praktikenten,hahaa fina barn har du och ett stort hjärta,jag skulle vilja se dina blommor de var jättefina o min lilla dotter älskar sådana,så om du har tid nu idagarna så får du gärna visa de,så jag kan beställa några kram kicka