Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 21 oktober 2018

Vänner

En kortishelg har tickat förbi. Ringde precis och sa godnatt till min krigarprinsessa. Jag frågade om vi skulle skolka imorgon. Hon kunde inte sluta skratta, jag tror hon egentligen ville, ha en dag hemma, bara pappa&jag.

Hon tycker om dom stunderna, i köket, jag ska helst stå och diska eller laga mat, och hon sitta och spela på paddan.
Jag saknar dom oxå, så jag ska se till att ge mer tid.

Imorgon hämtar jag henne och jag kommer som alltid ha en klump av ångest, av sorg, av längtan, och av oro över vår framtid.
Framåt kvällen kommer vi mysa och ligga och ha vårt vanliga kvällsnack, och vardagen är tillbaka.

Ikväll ska jag njuta av några timmar med soffhäng, det är två program jag brukar kolla på, annars håller jag mig ganska fast med Kunskapskanalen, dock söndagar, Planet Earth 2.. vilken fantastisk planet vi lever på. Jag gillar även att se kockarna tävla. Tycker om människor med skills, som är duktiga och drivna i sin profession.

Haft en mycket bra helg. Tagit det lugnt. Fredagkväll var bättre än på länge, kunde slappna och njuta av att vara barnledig..
Lördag, bästa dagen, att få sätta sig i soffan och dricka kaffe, läsa travronden, i total ensamhet. Kolla vädret, fiske eller inte..? Igår valde jag loppisturné med Fia några timmar..

Fia är en av de där människorna som alltid kommer vara en av mina bästa vänner. Hon är förbannat kul att vara med och är klok, kommer med goda råd, hon lyssnar på mig och jag på henne.
Många skratt men inga loppisfynd.

Kvällen med sonen och soffhäng, sen somnade farsan Uffe som en stock och vaknade klockan 04.20..

Suck.

En dag på sjön, med Micke. Bästa bästa sällskapet, vi har aldrig tråkigt tillsammans. Vi kan skratta så vi gråter. Till honom kan jag säga precis vad jag tycker och tänker. Vi har hängt ungefär på samma sätt sen vi sågs för 44 år sen.

Det är då jag inser att jag börjar bli gammal, förstår det inte bara, för jag är i väldigt bra fysisk form, den är bättre än på flera år och jag känner mig inte gammal i sinnet. Bara klokare.

Nu.. panerad abborre, brynt smör, kantareller och potatis. Lyx på hög nivå.

Lev väl..

/U

Inga kommentarer: