Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 20 juni 2016

Måndag efter en kortishelg..

Ja, jag längtar efter friheten. Efter att ta bilen och ljummen sommarkväll och ta mig ett kvällsdopp. Sitta på bryggan och se mörten slå, sländorna dansa, och känna hur jag andas liv. Känna kärleken.

Längtar att känna gruset under mina nakna fötter. Tugga på grässtrå, och snacka bort en hel natt, bada nakna i gryningens strilande ljus, så går vi hand i hand upp till stugan och sover tills vi vaknar.

Jag saknar en del av mitt liv. Den jag en gång hade. Som om den pusselbiten försvann, och jag nu någonstans tror att jag aldrig mer hittar den..

Tror du du kan berätta? Viska till mig att den faktiskt finns. Önskar du var här.

Vi var ett gäng, som alltid for runt och levde livets happieness. Många var nätterna då vi for runt i natten och gjorde bus, smaken av frihet var så underbart god.

Ja, jag längtar efter den tiden.. då man bara tog cykeln in till stan, träffade polarna och tog en öl, eller två..

Det ansvarlösa.. den kravlösa..

Jag längtar efter min ensamhet. Där bara jag får vara själv med alla tankar. Jag längtar efter att inte behöva lyssna.

Jag behöver hitta den där pusselbiten igen. Så jag lär mig hur vi gjorde för att släppa allt vind för våg och älska och leva natten lång. Att skratta.

.. O så kom Maya..

Min lilla glädjeknyte. Mitt allt. Oändlig kärlek. Ömhet. Min dotter.

.. Jag har funnits varenda sekund av ditt liv.. älskat dig.. lärt känna dig.. hjälpt dig.. tröstat.. men allra mest har vi skrattat.. ändå vilket fantastiskt möte..

Änglarna ger..

.. och jag måste lära mig leva med att släppa taget om det som varit, att släppa taget om min dotter och låta henne leva och lära alldeles själv..

Bara vara där, gå vid sidan om och leda henne, stötta och trösta när livet är tungt, att alltid finnas vid din sida..

Min pusselbit.

Det är så svårt att få balans på allt.

Ibland helt omöjligt.

Klockan tickar på.. Maya sover.. hemma igen från kortis.. tryggt lägger hon sig på sin kära kudde och ler när hon blundar och jag pussar henne godnatt.

Här mår jag bäst.. pappa..

U