Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 19 maj 2015

Kväll.

Du var så lätt i min famn. Du var så liten och späd där i mina armar, lutande mot mitt bröst, hörde hjärtat slå.. kärlek..
Du hängde på min underarm och sov, du var som en docka..min lilla prinsessa..
Vart jag än gick, var du nära mig, på armen, i famnen, i bärselen.. Än idag bär jag dig in till sängen, när du somnat.. och för varje kväll blir du en dag äldre..

Mina steg följer tankarna.. som att gå i minnenas allé.. du är en liten stor tjej nu.. Inte längre så lätt att bära..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.. Jag har en hand att hålla när jag somnar. En som får mig att känna mig trygg, och jag kan lämna över alla mina bekymmer till änglarna.. 
Jag vet vad lycka är.. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imorgon är det inskolning på nya skolan. Pappa är nervös och Maya likaså. Tänker att det kommer gå bra, bara vi gör bra saker för oss själva, och låter kärlek, lek och tid vara ledord. Skratta är bra för själen.

Även när man skrämmer skiten ur ungarna.

Jag gör en tårta. En alldeles speciell. Så ikväll sitter jag och modellerar i sockerpasta..

Sovgott U

1 kommentar:

Anonym sa...

Mötte en leende man på stan...Lyckan lyser om dig.
Hoppas inskolningen gick bra!

Suzanne