Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 8 mars 2015

Torka, Thåström, äventyr och envis hosta

Ligger i min binge och skriver, tog med dator och en kopp kaffe och rymde fältet en stund. Farmor och avlösare är här. Maya tycker ändå inte jag är speciellt viktig person då.

Hjärnan är full av tankar och själen med känslor, ändå har jag svårt att få ut dom i fingerspetsarna och förmedla det som sker i vår vardag och i mitt liv.
Så har det alltid varit och så kommer det förbli..

Thåström i fredags. Jag och min kvinna. Först en promenad på stadens gator och torg, ett besök i domkyrkan och middag på stans bästa hak hälsofreak, som nu även finns i Norrköping. Gå dit. Ät där och du vet att du äter sunt och hälsosamt. Man mår bra av det..

Konserten var bra, Thåström en legend i svensk musik..

Det är precis så här jag drömt att mitt liv ska vara. Några barn, en vacker kärleksfull kvinna att älska, att göra små vardagliga äventyr ihop med..

Micke och jag spelade biljard i torsdags. Det gick inte så bra för mig. Man måste vara koncentrerad och ha tankarna här och nu när man spelar biljard. Planering i spelet. Jag hade inget av det. Fick ett sms mitt i den drabbningen.. "Kom hit, ta med Maya och sov hos oss inatt"..
Hmm.. hur ska man kunna tacka nej till ett sådant erbjudande?

Fast, jag är ju en man av rutiner och således även Maya. Klockan var nästan sju på kvällen och det är en timmes körtid till våra pirater.
Tänkte att jag frågar Maya hur hon vill göra när jag kommer hem.
Vad tror ni svaret blev..?

I den mörka marskvällen for vi genom det östgötska landskapet..

Underbara tid. Minnen för livet.

Själv har jag varit på gränsen till sjuk hela veckan lång. Hosta och snörvlig näsa. Tror ta mig tusan jag blivit smittad av en liten pirat..

Nähäpp, snart dags att ta emot gäster här hemma. Min syster med familj kommer och ska fira Maya bus..

Lever livet som det vill? Enkelt sagt, så är det ju bara vi själva som kan styra det precis vart vi vill..

U.

I


2 kommentarer:

Eva sa...

Glad över att du funnit en livskamrat.

Eva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.