Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 25 juli 2012

Krigare..

Jaha. Jag kan meddela att jag mår alldeles förträffligt bra. Visst kan livet vara jobbigt ibland, kämpigt och som att gå i dy upp till knäna, ja ända upp till midjan.. men jag är lycklig.

Ulf Lundell – Lycklig, Lycklig

O visst ser jag längtans väg.. den ringlar ner mot havet.. friheten och smekande vindar.. tångdoft och saltstänkta vågor..

Ulf Lundell – När Jag Kysser Havet

Mina tankar är mina. Men de är också en del av ett liv och om jag kan hjälpa, få någon, bara en till att förstå att livet inte alltid är lätt.. då gör jag rätt..

Oj oj oj vad vi sover, Mayabus och jag.. om mornarna.. skönt är det.. underbart magiskt och fantastiskt..

O jag har nog alltid gått min egna väg.. det kostar på.. men gör mig bara starkare än någonsin..

Blås, storma.. virvla och gör försök efter försök.. för sanningen är ärlighet.. Att våga! Berätta om det som är.. tankar och känslor..

Cornelis Vreeswijk – Sjuttonde balladen

Jag är jag. Älskar detta liv. Så tro inget annat.. att jag på något sätt skulle äventyra livet..


Barnen, de oskyldiga, som så väl behöver både ömheten.. kärleken.. omtanken
och en trygg hand att hålla i.. någon som berättar vad som sker, vad som möter
när livet blir svårare.. hur man kan handskas med sina känslor.. Vad det betyder.. 

Men.. om man inte hade dom där tråkiga stunderna.. då man inte alls vet vad tusan
man ska hitta på.. Om man bara visar glädjen och aldrig berättar om sorgen..
Hur går det då??

Jag är jag. 
så 
kommer
det
vara.


Sovgott U.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej uffe följer din blogg varje dag. men har du inte bara två barn alex och maya?? tänkte vilken tjej som är med på kortet har du 3 barn??

Myran sa...

Fantastiska teckningar du gör.
Kram!

Malin sa...

Är det DU som tecknar? De är otroligt bra. Mkt talangfulla.