Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 23 juli 2012

Din hand..

I livet kommer man alltid till vägval. Där stigen delar sig och man måste välja vilken stig man vill följa.

O jag stod där, vid den mörka ytan av vatten, månens glittrande bländade mina ögon, och vinden rasslade, prasslade tasslade tisslade, viskande.. den smekte min nacke med kärlekens andetag och jag stod med min hand i din.. 

Man kan välja att åka rakt fram, som på motorvägen, rusa fram i livet och se det passera revy.. kanske kanske man tar av, någonstans där man känner igen sig..men snart är man tillbaka på den trygga vägen.. den som rusar fram och upplevelsen blir knappt ett minne blott..

.. Mörkret runt omkring, det svarta, otäcka, där demoner gömmer sig, nafsar, lockar, smyger sig inpå.. Det är ändå du och jag.. 

Mina stigar har varit vindlande. De har gått över de högsta berg och djupaste dalar. De har kantats av törnen och rivet djupa sår i själen. Valen jag gjort har många gånger varit nästintill förödande och en del av stigarna lett till dödens rike.. fast, jag har alltid vänt mig om och letat, förtvivlat, tålmodigt och rädd sökt efter ljuset..

.. för fast det mörka skrämmer har jag aldrig varit rädd för det.. det har varit en utmaning.. o du håller ju min hand.. o ljuset.. vindarna.. doften av ömhet.. Jag är stark.. jag måste.. för din skull.. 



.. o jag har inte varit rädd för att leva.. men jag har varit otrygg inför förändringar..

Idag ser jag framför mig i horisonten hur vägen splittras, den förgrenas och stigarna virrar fram.. På något sätt kan jag inte, som förr, gå ända fram och sedan välja.. Mina val, måste ske med planering och sedan med kärleken, hatet, sorg och glädje får jag, och du.. hand i hand.. kämpa.. älska.. skratta och gråta.. för vilken jag än väljer..

.. kommer vi stå där igen, min vän.. med den spegelblanka magiska ytan glittrande framför oss.. 

Mörkret kommer var lika skrämmande, men när kärleken smeker din kind, så vågar vi.. jag.. du.. ta klivet rakt ut i det okända.. och möta det som kallas nu.. och förändringen är just livet..

Journey – Don't Stop Believin'

Sovgott.. U..




2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin teckning! Förstår att du gjort den. Kan du inte ha en utställning och sälja dina alster? Vi som inte bor i din närhet kanske kan köpa via nätet.
Bara en fundering.
Solveig

QueenSara sa...

Vackert, på sant.