Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 29 maj 2010

Rekommenderar...

Gillar du att virka?? Samt läsa ord som får en att le.. Läs: http://kungenomajkis.blogspot.com/ !!

Eller annars kopplar du av en stund med ord av Jon.. o får dig en funderare i den lilla verkstaden

Själv läser jag just nu tre böcker.. En vanlig hederlig deckare med Henning Mankell.. En annan som handlar om tankekraft o en tredje som handlar om påverkan.. "När du gör som jag vill" av
Henrik Fexeus, den rekommenderar jag varmt!
Det tar en jäkla tid att läsa böcker nuförtiden. Det finns någon annan som tycker det är urtrist när jag läser..
-Pappa, jag vill busa..!!

Hmm.. När man var en liten pojk, så var livet ganska enkelt:).. Det ända man hade att hålla reda på var tiden, ni vet..
-Uffe, vi äter kl tre, då står den stora visaren på 12 o den lilla på 3.. sen växte man och med tiden:) fick man med sig en slant från mamma, då hade man tiden och en peng att hålla ordning på.. o så plötsligt var man en stor pojke och fick ha egen nyckel.. då blev det nyckel o peng.. o för pengen köpte jag snus.. nycklar, pengar o snus.. o så nycklar, pengar, snus och mobil.. Idag är det nycklar, plånbok, snus, mobil, läsglasögon, blöjor, tvättlappar, napp, favoritdockan, o en del annat..
Kanske är det så, att med tiden kommer jag tillbaka till att bara ha tid att komma ihåg.. När man sitter där på hemmet och längtar tillbaka..
Jag tänker njuta av det, av min tid..

Haft en kanondag idag!!
På eftermiddagen åkte vi och metade, Alex, Maya o jag.. självklart var Oliver med.. Maya njöt av att sitta o titta på flötet o få choklad. Brydde sig föga om att det inte nappa.
Hon blev lite trött och gnällig mot slutet och då tyckte Alex att nu får det ta mig tusan vara nog..


men han ångrade sig..


o så var dom bästa kompisar igen..

Nu är det en bra film på tv, som jag tänker se.. så
godnatt o sovgott.. U.

3 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Men vilken go länkning :-)! Tack ska du ha :-)! Låter som om ni hade en härlig metardag, trots en lite små-gnällig lill-metare ;-)!

Maria sa...

Man blir så glad över att se dina barns kärlek till varandra. Du verkar ha underbara barn. Vem skulle inte trötta om man inte fick napp:) Ha det gott

/Maria

Myran sa...

Vilka fantastiska bilder du tar. "I lugn o ro" är ljuvlig. Själv bor jag precis vid Ätran i Falkenberg och brukar gå ner till fiskarna och snacka lite, fota lite och bara njuta.
Förresten, du skrev att man kunde beställa dina fina blommor som du gör. Hur bär man sig åt för att göra det? Det är fler som undrar.

Kram Inger