Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 1 april 2018

För mig har alltid påsken varit förknippad fiske. Tror det började redan som ung då vi drog iväg på fiske över påskhelgen. Jag har upplevt våren från Skånes kust till vår östgöta skärgård. Bott i stuga eller tält. Varma underbara vårdagar, då solen gassat och gjort ansiktet brunt och väderbitet. Kommer speciellt ihåg en påsk, då min ständige fiskekompis på den tiden hette Mårten, vi kom ner till havet på skärtorsdagen och möttes av snö och minusgrader, det var kallt den natten och resten av hela påsken. Minus, underkylt regn, snö.. varje morgon vaknade vi med isbark på tältduken och en tunn isskorpa på vattnet i viken där vi bodde.
Då var det skönt med en varm kopp kaffe innan man klev i båten och var på sjön till sen eftermiddag.

Livet ser annorlunda ut nu. På den tiden var det kravlöst och jag levde för mitt fiske. Inget annat gick före.
Nu finns Maya.. och du.. ni, alla våra barn..

Iår har vi firat påsk i Kims vackra hem. God mat och trevligt sällskap. Glada barn som letat ägg och på kvällen fick Kim och jag några fina timmar innan barnen pockade på uppmärksamhet.

Ingen som aldrig varit med om det kan förstå hur ont det gör i hjärtat när man ser hur svårt barnen har det ibland. Fuck CP.

Inatt var jag tvungen att kämpa mot gråten, ibland måste man vara stark och modig, och bara finnas till..

To be good enough..

Vi har myskväll på Stationsgatan 10. Maya ser film och jag sitter bredvid och skriver på bloggen. Det är lite lugnt och tryggt

Snart är det dags för nattning och sen ska jag koppla av i soffan tillsammans med ett ritblock. Jag har kommit igång med tecknandet och håller just nu på med ett porträtt av Kim..


Detaljer kvar..

Hoppas alla haft en fin påsk, och så önskar jag er alla en bra vecka.. Följ hjärtat och lev era liv..

/Uffe

Inga kommentarer: