Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 15 juli 2018


Spår i sanden och en gangsterhund

Det har varit en fin söndag. Efter en mysig morgon med våra vanliga helgrutiner om mornarna. Maya ligger och ser sommarlov och jag dricker kaffe bredvid. 
Kvalité. Tid för reflektion och samtal. 
Många reagerar när jag berättar att Maya och jag ligger och pratar, men det gör vi. Kan ha långa samtal om livet, allt som hänt, om hennes mamma, skolan, fiske, Gröna Lund.. Hon ser fram emot Grönan så hon spricker. 

Erik kom idag. Jobbade fram till 14, men stannade kvar några timmar till. Jag bjöd på vegetarisk stroganoff som blev en fullträff. Oump kan rekommenderas. 

Sen tog vi en promenad till bästa fiket i stan, https://www.restaurangkartan.se/0483751/Mickeys_Strandfik. Besök det när det är vackert väder, när det är dåligt så är det stängt. Sandstrand och trampbåtar.


Hon njöt i fulla drag att sitta och få sand mellan tårna. Sedan tog vi en liten promenad ner till bryggan och satt och plaskade med fötterna i vattnet. Ni vet. Sommarlov..





Passar på att träna när Erik är här. Borde egentligen ta tag i min lägenhet, håller på att rensa kläder och skor. 
Måste ha en del kvinnliga drag i mig. 17 par skor är ju inte normalt. 
Kläder ligger i drivor här hemma. Shitpommesfrites vad kläder jag har..
Men.. träning är vktigt. 2,5 timme på gymmet, varav nästan en på löpbandet. Det tar sig. 

Maya har det fantastiskt bra med Erik. Hon trivs och fullkomligt älskar att gå ut och gå med Lucas knoen. Underbar liten hund den där Lucas. Envis som synden. Lite som Maya och mig.


Det här, kära läsare, är så magiskt att se för mig som förälder. Min tös med en hund i knät. Trodde aldrig det skulle hända, hon som varit så oändligt rädd för hundar. Min Mayabus..


Har en trött bus bredvid mig. Hon gäspar stort, men när jag frågar om hon är trött skakar hon frenetiskt på huvudet.
Sommarlov, ni vet.

Dagens reflektion handlar om tid. Om att finnas till. Stanna upp och möta människor.


/Uffe

3 kommentarer:

Edvina sa...

MAYA, SÅ stor du har blivit! Vad roligt att se lite bilder på dig, det var längesedan. Och när jag ser hur du vuxit, ja då har jag följt bloggen länge förstår jag.
Härligt med sanden mellan tårna.
Kul med hund, eller hur? Och att få låna en ibland, det är ju toppen!

Jag läste o kommenterade ett inlägg häromdan.... Togs det bort?

Unknown sa...

Härliga bilder och oj så maya har vuxit :)

annonym sa...

Härligt det ser ut!... det är dem som är förvånade som har komuniktionssvårigheter, klart man kan prata fast man inte kan forma ord med munnen! Vi måste visa att det inte är något att förundras över, då kanske fler förhoppningsvis kan lära sig/vågar prata m oss som pratar/komunicerar på ett annat sätt:)