Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 16 maj 2018

Idag har jag gjort en god gärning. En gärning för framtiden och förhoppningsvis en livslång vänskap. Det ska bli mycket intressant och spännande.

Jag brinner för utanförskap. Jag brinner för att få människor in i gemenskap. Är övervakare åt en man, och har varje dag telefonkontakt med honom och två andra vänner som har det svårt just nu.

Dalai Lama sa ungefär såhär:

"GE allt du har, av kärlek och tid, omtänksamhet till dina medmänniskor, men förvänta dig aldrig något tillbaka"

Han sa även att godhet är nyckeln till inre frid och att vi ska bemöta människor med respekt och förståelse.

Är fullt medveten om att detta är tankar som inte går att uppnå idagens samhälle, om vi inte flyttar ut i en stuga i bergen och lever som munk resten av livet.

Mår bättre dag för dag. Bitarna faller på plats och jag förstår varför mina vägar tog mig till skolvärlden igen. Men jag tvivlar på att jag blir långvarig där. Vi får se..

.. vart änglarna leder mig..

Vardagen? Yes, its here..

Sitter mitt i den. Bland kläder som ska vikas och hängas. En kurrande mage och trötta ben.

Dags att ta sig från nätets magi till verkligheten..

/Uffe


Inga kommentarer: