Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 12 maj 2018

Ananaspaj&hallongrottor

Vissa dagar är som en hel underbar vår. Idag har det varit en sån dag. En som kvittrade godmorgon redan vid fyra tiden, pappa jag vill se Labyrint (nya favvorprogrammet)..

- Nix sa jag, och så somnade jag om. Hon också.

Klockan nio kom assistent Erik och då låg fortfarande fröken bus i sängen och såg sitt favvoprogram. Troligen dagens höjdpunkt. Frukost på sängen. Man får det när det är ananaspaj&hallongrottor dagen.

Kom ihåg det.

Dom softade hemma medans jag svettades på gymet. Exemplariskt följer jag mitt träningsschema. Gym 50-60 min. Löpband 20-40 min. Meditation/avslappning 10 min.

Bakom mina solglasögon kan jag vara mig själv.. Fiskaffären och fick tag i en fin gösbit, som vi panerade och stekte och jag bjöd med kokt potatis, sparris, brynt smör..

Dagar att minnas. Då pappa hällde majsmjöl i farmors hår, och Maya skrattade så hon kiknade. En god middag äts i tystnad.

Bakning. Farmor och Maya gjorde hallongrottor och pappa en ananaspaj med kolafyllning, kaffe och balkonghäng, goda bakverk och bin som surrar glatt ovanför blommorna. Doften av försommar.

Farmor åkte hem vid 17 tiden, och då softande vi ner. Bolibompa. Jag tecknar. En del bestyr, som matning, och annat som man inte alltid behöver skriva om. Kraven. Måstena.

Småsnack. Pratade om måndag. Om plåster och sövning. Tränade benet. Stretch och massage. Så fortsatte vi ha soffhäng och göra vad vi själva vill.
Jag vid blocket. Hon såg Sockerbagarna.

Hon somnade sent och snart är det dags för mig att möta dig i drömmarna.

Nu till en annan sak.

Jag har en vän på facebook som heter Marika. Hon är en sann kämpe. En människa som har sina mål och är framgångsrik med slit och träning.
Hon tävlar i racerunning, och siktar på EM och VM. Läs mer här: Marika

Alla bäckar små, så skänk en peng till Marika. Jag lägger även in en gadget vid sidan om där alla fakta om Marika står.

Sovgott..

/Uffe

Inga kommentarer: