Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 5 mars 2018

Kärlek, sorg och några tårar




Stolt farsa till två fantastiska barn

Tjoooofff.. så är helgen slut.. en ögonblinkning..

Ibland önskar jag att jag skrev rakt och rått, precis som livet är ibland.. som när knivar sårar.

Maya har sovit dåligt inatt, vaknat hela tiden, bytt två blöjor och klockan tre så bäddade vi rent i sängen. Klockan 05.00 startade väckarklockan. Snoozade och stängde sen av, bestämde mig för en försovningsmorgon. Fuck the rules.

Jag är ingen rutinmänniska, däremot har jag blivit en, livet har fört mig dit. Jag tror mitt vemod ibland är längtan tillbaka, till det kravlösa..

Men min kärlek, till mina barn och min kvinna, är starkare än allt annat. Min kärlek till livet, havet, fisket och till mig själv ska ta mig igenom detta.

För, yes, det är tufft nu. På många sätt.

Det snöar ute. Fotspåren suddas fort igen, precis som minnet för det fina som var. Om några veckor tittar nog våren förbi, en snabb visit, för att påminna oss om allt det vackra som kommer..

När syrenen doftar. Öringen vakar. När dagen aldrig tar slut.

Kikar ut, genom springan på persiennen, ser människor gå förbi, ihopkurade skyddar de sig mot kyla och vind medan snön yr runt dom. I gatlyktornas sken, blir det vackert och dystert. Suckar tungt för mig själv och tänker att det är långa veckor kvar.

En sorgsen själ. En lycklig sådan.

För innerst inne finns jag.

Vet ju så väl, att jag inget annat kan göra än att leva mitt liv. Förändra det jag kan.

Jomenvisst, finns det mycket positiva saker.. saker som är bra.. Maya och jag ska till fjällen, åka skidor och njuta några dygn. Jag ska ge henne en upplevelse hon aldrig kommer glömma..

Jag har börjat teckna igen, och skriva brev, handskrivna.. Skrev ett långt igår, men vet inte om det någonsin kommer postas..

Men det är skönt att skapa med blyerts igen. Den är lite som en vinternatt, i gatlyktornas sken, grå och vacker..

Ikväll blir det nog dock inte teckning, hur gärna jag än skulle vilja så är tröttheten alldeles för påtaglig. Kan nästan inte hålla ögonen öppna.

Så, alla som kan, njut för fan av er sömn..

Ser en del på tv, till 80 % på kunskapskanalen, och ikväll visar dom repris på Planet Earth, det låter som en bra plan för denna måndagkväll i livet..

/Uffe



Inga kommentarer: