Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 18 mars 2018

Joråseruatt det kanske ändå blir vår även i år..

En kväll står jag där vid sjökanten igen, och njuter av skogen, dofterna, fåglars kvitter och öringens vak..

Vi mår ganska bra här i vårt lilla enkla hem. Vi får se till att bli rika på kärlek istället för pengar. Onödiga ting.

Har tillbringat dagen i gymet, men hade en av mina sämre dagar idag, nästan som man aldrig tränat förut. Helt kraftlös.
For hem och la mig på soffan en stund, medan Maya och Johanna (assistent) lekte i köket, Maya gillar mest att vara i köket, där har hon alltid varit med och där är hennes ställe..

Somnade en stund. Sådär skönt avslappnat. Som man vaggas in i drömmarnas land. Men, väcktes av tvättmaskinens pip och påmindes om att mat ska lagas.
Ger Maya nästan enbart mixad mat i knappen och jag brukar laga så det finns för 7-10 dagar.

Nu ska snart Johanna gå hem och jag och Maya ska ha en mysig söndagskväll. Ny vecka framför oss och jag har galet många tider att ha reda på. Möten på hab och sjukhus.

Mayas ben är inte bra än. Hon har det jobbigt och ont när vi byter blöja och ibland även om nätterna.

Livet som det är och jag måste acceptera att det är som det är.

/Uffe

Inga kommentarer: