Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 17 september 2017

Vi har det bra..

.. här i vårt enkla hem. Trassel trivs. Maya trivs. Jag trivs.

Framtiden är dock oviss. Vi vet att det kommer en höftoperatioen, och jag vet att jag kommer sluta på den arbetsplats jag jobbar på.
Där har jag varit i sju år, men nu närmar sig alltså slutet..

Fortsättning följer..

Vardagen rullar på igen. Måndag. Skoltaxi. Arbete. Som Sisyfos.

Ska göra det som behövs, för att klara livet med ett leende och fortsätta bemöta och hjälpa mina medmänniskor.

Ibland är jag så säker på att vi styrs av något, att möten är menade att hända.

Ett sådant möte var jag och Kim med om i Köpenhamn, där vi för en stund gav en människa tid, ömhet, kramar, mat och lite pengar..

Det var ett av de mest känslosamma mötena jag haft.

En dag ska jag berätta om det.

Klockan tickar på. Snart är helgen slut.

Välkommen måndag!!

Livets pussel och många bitar är redan på plats.. Nu är det dags att gå nya vägar, och lära mig något nytt..

/U

Inga kommentarer: