Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 14 augusti 2017

Shorts och barfota..

Så har min lilla filur varit klädd mest hela sommaren, och hon älskar det, frågar varje kväll hur vädret ska bli, och så kollar vi klart.se tillsammans och hon blir lika glad varje gång hon ser att det inte ska bli regn och kallt..

.. så den här sommaren har varit en fantastisk sommar, det har varit varmt och skönt, knappast något regn och ljumma nätter så man kan sova..

.. och så har vi gått barfota hela sommaren, aldrig haft så bruna fötter, varken Bus eller jag..

Sommar. Men man anar en fläkt av höst.. förändringstider..

Ikväll är Maya hemma igen. Hon har varit på kortis sedan förra onsdagen och jag och Kim har umgåtts.

Det började förra veckan, måndag den 7/8, då åkte hela gänget till en stuga jag fått låna av en kompis.
Jag, Maya, farmor+ och så Kim, Robin och en av Robins assistenter.. Barnen fick en upplevelse. Fiske från bryggan, disco på altan, och så spännande att sova borta. Spännande och lite otäck. Farmor fick ligga hos Maya länge in på kvällen.

Att bygga trygghet är lika viktigt som att ett höghus måste ha en stabil grund att byggas på..

Trygghet kan bara byggas genom att ge tid, ha tålamod, visa kärlek, berömma, bekräfta, samtala..

.. en resa på slingrande vägar, en balansgång, vara lyhörd för när hon är redo för att lära sig nytt, uppleva annat, och att jag sakta men säkert släpper taget..

Kommer alltid gå bredvid henne och hålla hennes hand, bära henne när det behövs, jag har lovat henne det..

Min skatt vid regnbågens slut, som stormade in i mitt liv och förändrade allt..

Min Maya.

/U

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad trevligt att upptäcka alla uppdateringar. Önskar er alla allt gott.
Gagnskullu