Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 16 augusti 2017

Klass 2

Imorgon börjar Maya tvåan. Hon vill inte, hon vill inte gå upp sådär tråkigt tidigt och ha en skoltaxi och passa..

Det är mycket att stå i, och jag är ganska slutkörd framåt klockan nio på kvällen..

.. Men det är en mycket stolt pappa som skjutsar sin dotter till skolan imorgon, vi har lagt fram kläder, och packat ryggan.. Hon hade svårt att somna ikväll, vi har gjort upp regler för när hon ska lägga sig, och efter en tuff diskussion kom vi fram till kl 20.00, och det gott folk är väldigt tidigt, för i sommar har det varit många sena kvällar..

.. och lika många lata mysiga mornar..

Nu börjar rutinerna. Nu börjar vardagen. Nu börjar förändringen. Nu sätts mitt föräldraskap på sin spets.

Jag har en plan.

Och när jag ser tillbaka på mitt liv, och inser vilka kriser jag redan gått igenom, hur många floder tårar det har runnit, hur ont alla såren gjort.. så vet jag..

Att jag är på rätt väg. Att mina beslut är grundligt genomtänkta.

Nu är det snart nattning för Lindahl den äldre. Väckarklockan ringer 05.00

Godnatt

/U

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med sovtider, väckarklocka och skola.