Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 6 augusti 2017

Alex, farmor, Maya och jag..

Åkte och fiskade med Alex igår. Vi får inte så mycket tid över för varandra längre, han och jag. Han har sitt arbete och jag mitt, och så har vi våra liv.
Ni vet det där som kallas vardag. Den som kan bli så tråkig.. den som får oss att längta till ett annat liv, och helt glömma bort det vackra som är i stunden..

En kväll på sjön, en blåsig kväll, men en fin kväll. De är så värdefulla, ögonblicken då vi hinner samtala med varandra..

Den här dagen började med att jag vaknade i soffan. Låg och såg en bra dokumentär och så blunda jag en stund, och självklart somnade jag. Klockan var runt 03.30 när jag i morgonljusets dimma masade mig in i sovrummet..

Den känslan, att krypa ner under täcket, är tacksamhet..

Skulle kunna sova hela dagen idag. Bara stannat kvar i sängen, se en film, och sova.. sova.. sova..

Det låter så gott, det ordet.

Ikväll har jag morsan här, hon ska sova över för imorgon åker hela bunten ner till en stuga vid havet.

Farmor sover över, då förpassas farsan till soffan.

.. och vet ni, farsan tycker det är ganska skönt att bli förpassad dit..

/U


Inga kommentarer: