Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 31 juli 2017

Lugn och ro

Vi har nya rutiner på Stationsgatan.

Maya börjar bli en stor tjej och vill ju knappast lägga sig runt halv åtta tiden längre.. nää.. seruatt..

Så nu är det ett nytt favvoprogram kl 20.00, Blue water high, som är ett ungdomsprogram om ett gäng surfare..

Det är lite mysigt att han henne uppe, hon kollar tv och jag fixar det jag behöver.. eller så tar jag det bara så lugnt jag kan..

.. för det är så att framåt kvällen så börjar batteriet ta slut efter en lång dag..

Glädje och sorg går hand i hand och alltid är dom närvarande. Vetskapen och kunskapen om att det är tankarna som skapar känslorna försvinner i fjärran mitt i vardagens stress..

.. och när det blir för stressigt mår jag inte bra..

Jag blir inte den man jag vill vara till Kim.. Jag blir inte den pappa jag vill vara för Maya och Alex.. Jag blir inte den människa jag vill vara..

Därför måste jag hela tiden påminna mig, jag måste be vänner om hjälp och råd, och jag måste få kvalitetstid med mig själv, mina vänner, men framförallt med henne jag älskar allra mest..

Då trivs jag.

När livet har balans då känner jag ro i kroppen.

Lika mysigt som det är att ungen är uppe, lika skönt är det när hon äntligen somnar. Jag försöker ta hand om de sista timmarna på dygnet. Skriver en del. Tecknar ibland. Kollar fiskefilmer på youtube och längtar mig bort till vakande öring och hungriga abborrar, mediterar, gör situps och benlyft och äter mitt kvällsmål, innan det även är dags för mig att ha en date med John Blund..

Det händer en hel del annat i livet, som både oroar och är kittlande spännande..

/U

Inga kommentarer: