Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 16 januari 2017

Tiden nöter, som vatten mot klippan..

.. och våra liv tickar på..

Samma rutiner, men mer assistans, mer tid för mig själv. Fler stunder där jag bara är Uffe. Sakta börjar jag hitta tillbaka till livet jag en gång levde..

Och för Maya är det så viktigt, att nu få möjligheten att uppleva livet utan mig, på egen hand. Det är så man lär sig, att få pröva sina vingar..

Nu kommer nästa fas i vårt liv. Att bygga självförtroendet. Att lära sig.

Att känna sig älskad och trygg.

På ett sätt har jag mer tid för mig själv, ändå är det lite mer av allt. Skolan. Mitt arbete. Aldrig några nätter man sover hela natten med oavbruten sömn. Ansvaret över att alla hjälpmedel funkar på skolan, kortis och hemma. Alla möten på hab, både tillsammans och ensam. Möten på skolan. Sjukvården.

För, jo, det blir så att Maya ska göra en till höftoperation.

Oro. Såklart.

Nattningarna tar lite längre tid. Kvällarna allt längre, men kortare. För mig.

Livet som ensamstående förälder..

Ge och ta. Att få kärlek.

/Uffe

1 kommentar:

Anonym sa...

Om föräldraledighet
De allra flesta mammor VILL vara hemma och de
bestämmer först ur sitt eget intresse och sen får mannen ta det som blir kvar. Det är KVINNAN
som är problemet och som skall påverkas och
inte se mannen som problemet. Det kom redan
regeringens utredare fram till 2006, vilket var
Karl-Petter Thorwaldsson. Thorwaldsson utredde
på Perssons uppdrag föräldraförsäkringen och är
nu LO:s ordförande.