Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 9 november 2016

Vi måste kämpa..

Kylan liksom biter sig tag runt mig, och tiden är som den stod stilla. Vinter. Långt bort är sommarens dofter och ljusa nätter. Långt borta är stunderna vid sjön med vakande öring och skogens levande väsen.
Det är som allt är grått. Som allt bara stannar upp och väntar..

Fast stigarna vi vandrar på fortsätter, framåt, slingrande, uppför, nerför, genom snår och törnen, och ibland öppnar sig stigen till en estrada av lyckorus.

Hur det än är så försöker jag hela tiden tänka.. att vad är bra med det här då??

För det mest sorgliga har något bra med sig.

Jag mår helt ok, mitt i all stress och oro.. Maya mår ännu bättre, hon är alltid en glad liten filur som är full av bus och nyfikenhet och det gör vårat liv enklare.

Hennes glädje är som solstrålar genom en spricka i de mörkaste moln.

Varje kväll mediterar jag. Varje kväll ber jag till min högra makt. Jag finner styrka i det. Jag finner ett sätt att leva och får kraft att ge av min kärlek till de jag älskar.

Många är dagarna. Många är nätterna. Många är dygnen som Maya och jag har framför oss, och jag kan bara inte tillåta att de mörka sorgsna tankarna tar över, utan måste kämpa mig igenom dagarna som känns likt sisyfos eviga arbete..

Så i dessa tider av ondska.. låt en strimma ljus och hopp glittra i din själ..

/Uffe

1 kommentar:

Marielle Johnsson sa...

Jag önskar att jag hade en högre makt att be till´. Någon gång kanske jag hittar det. Men att våra barns skratt är det vackrast som finns är nåt som håller en levande i alla fall :-)