Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 17 oktober 2016

Livet är gott..

Det har varit en sån där underbar fantastisk fin helg tillsammans med min dotter. I lördags var det hon och jag hela dagen, förutom ett par timmar mitt på dagen då jag åkte ner till gymet en stund. Tyvärr fick jag avbryta träningspasset för att jag har haft väldigt ont i min rygg ett antal dagar.

Det ställer till det en hel del, främst när jag ska lyfta Maya. Hon börjar bli tung.

På lördagkvällen hade vi tänkt åka till Norrköping och vara med på när RBU hade ordnat äventyrsbad, men jag fick avboka det just på grund av ryggen..

Annars rullar vardagen på. Den gråa, lite trista.. mörkret sluter sig alltmer runt oss, och trädens lyster är magisk. Tänkte på det när jag gick nere vid vår stads lilla bäck som slingrar sig fram nedanför sjukhuset..
Det är vackert med höstens färger, och kontrasten med det mörka mot gatlyktans sken..

Att se det vackra i alla årstider..

Ändå går vi mot en tid jag inte är så kär i..

Som sagt, Maya har varit hemma och vi har haft chansen till mysiga långa sovmornar.. MEN!! När det är helg så ska man vakna tidigt och sitta i sängen och se nån film på datorn och jag ska dricka mitt morgonkaffe.. och då kvittar det att klockan är sex på morgonen. Åh, jag som saknar en lång skön sovmorgon..

Men imorse, då vi ska upp tidigt och åka till skolan, ja då kan man nästan inte väcka ungen..

Livet, gott folk.. livet.. här och nu..

/Uffe

Inga kommentarer: