Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 5 oktober 2016

Det är lite speciellt..

Det är lite nostalgiskt här ikväll.

I min ensamhet. Den jag värnar så mycket om, jag tror på ensamhet och att bara få vara med sig själv. Sina tankar. Göra precis det jag vill.

För mig är det viktigt. Den får mig att längta, den får mig att tänka, och fantisera, det är oftast då mina idéer till teckningar kommer..

Min ensamhet är inte längre en evighet.. utan jag har någon att sakna, att längta efter.. någon att älska..

Precis som jag gör med mina barn..

Två olika sorters kärlek.. Den till min kvinna och den till mina barn..

Jag är en lycklig man. Vägen hit har dock inte varit den allra enklaste, men jag ångrar ingenting.. Jag har gjort det jag gjort, många dumheter, men wow så roligt jag haft under alla år..

Så många jag lärt känna..

Vilka underbara fiskeresor jag gjort.. tillsammans med mina allra bästa vänner.. Från Skånes kust till Sveriges nordligaste spets.. Mitt flugspö har fört mig till Danmark och Norge..

Nordkalotten i Sverige och Finnmarken i Norge..

,. och alla turer till havet.. varje helg åkte jag dit, ibland både lördag och söndag.. När jag var ung sjukskrev jag mig från jobbet och bodde nere hos Lasse och fiskade varje dag i en vecka..

Det har varit fisket som varit min räddning. När livet blev för tufft så var det till fisket jag flydde.

Då brydde man sig inte så mycket om det blåste nordanvind och var lite kallt.. man åkte ändå.. Imorgon tänkte jag tanken att åka till sjön några timmar, jag har semester och fyller år, då gör man som man vill..
Men så kollade jag vädret och det ska blåsa 7 s/m nordostligt.. Brrr.. så kallt..

Är det kanske ett tecken på att man börjar bli lite äldre??

Jag är glad att jag så tidigt fann ett stort intresse i fisket.

Annars hade jag inte varit den jag är..

Nu tänker jag kasta mig i soffan och softa ner.. Nu ska jag fira min födelsedag i tre dagar..

/Uffe

2 kommentarer:

edvina sa...

Idag blir det ingen annan kommentar än ett STORT GRATTIS!!!
Blir spännande sen att höra vad Maya hittat på för present.

Marianne´s hantverk sa...

GRATTIS! Ha en fin födelsedag.
Marianne