Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 26 september 2016

Vad är kärlek värt?

Hur mäter vi lyckan?

Vad är kärlek värt?

Är kärlek något vi någonsin kan mäta och värdera?

Jag tror på att bygga stabila grunder att stå på. För då klarar man av livets drabbningar, när stormen ryter runt oss och man går vilse i labyrinten av det som är just livets vardags bekymmer.

Jag tror på att ge våra barn av vår tid. Att vi stannar upp och bara är en stund. Som när vi hämtar på dagis och fritis.
Tänk på att dom har längtat och kanske saknat dig, att du kommer in i deras värld, där de är en stor del av deras tid, då tror jag att det är viktigt för dom att vi kommer dit och tar oss tid en stund. Att leka. Att möta deras vänner. Att bara vara en förälder som bryr sig.

Det är de små tingen i livet som bygger grunden. Sten för sten stadigt förankrat.

Att låta gråten vara precis lika viktigt som skrattet. Att förstå att varje dag inte kan vara en den bästa.

Att inse att livet faktiskt inte alltid är en dans på rosor.

Att älska trots att man inte alltid förstår..

Finnas.

Vardagen är ofta stressig och kraven hopar sig som mörka åskmoln, och hur ofta hör man sig själv säga..

- Vänta, jag har inte tid just nu..

Men är vi verkligen så stressade att vi inte kan ta oss tiden och stanna upp en stund?

Stanna upp och finnas för de som behöver oss just för stunden?

En trygg famn att gråta ut hos. Ett öra som lyssnar. Någon som bryr sig.

Det är i de svåra stunderna jag växer som människa. Det är i förändringen jag utvecklas och lär mig.

Maya är hemma igen, hon ligger i min säng och kramar sina dockor, hon är en trygg dotter.. Vi har byggt vår grund, och den kommer stå kvar.. år efter år..

/Uffe

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fint skrivet. Och det stämmer till fullo.Alla borde stanna upp ibland och fundera varför de stressar igenom livet.
Solveig 70+