Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 20 september 2016

Känner mig ringrostig..

Fröken bus åker skoltaxin till skolan, hon tycker det är lite trist att jag inte skjutsar för hon älskar att lyssna på musik i bilen, men skolskjutsen skapar ändå ett visst lugn hos mig.
Det är skönt att kunna helt fokusera på Maya på morgonen och sen när hon åker iväg har jag en timme helt för mig själv och det är lyx för en funkisförälder..

Dricka en kopp kaffe, äta frukost i lugn och ro, duscha och bara ha sig själv att tänka på..

Som sagt, vi har det väldigt fint tillsammans, Maya och jag..

Lika fint har även jag och Kim. Det är svårt med att finna tid tillsammans för funkislivet kräver en hel del av oss. Våra barn behöver helt enkelt mer, både när vi är med dom men även när dom är i skolan.
Sjukhus, habilitering, försäkringskassa, och allt annat som ska styras upp i vardagen.

.. och ibland är det svårt att få balans i den gråa vardagen..

För visst, hur underbart vi än har det, så saknar man att kunna göra något spontant. Bara ta flugspöt och dra till sjön, eller träffas på stan och sitta på ett fik några timmar..

Men..

På något vis klarar man ändå av allt, för våra barn har valt oss, för att dom vet att vi kommer orka och aldrig vika från deras sida..

Snart är det dags för höftröntgen igen, och då får vi svaret på om det kommer bli en till höftoperation.

Håll alla tummar för att vi slipper.. för att Maya ska slippa gå igenom samma sak igen..

Det kommer perioder i livet då jag glömmer bort min filosofi, då demoner och negativa tankar tar över..

.. och så har det varit ett tag.. men med vilja, meditation och hjälp av några få vänner så känner jag nu att mitt positiva tänkande är tillbaka.

Sakta känner jag hur kraften finns där i själ och hjärta..

En sak i taget.. Lugn, jag hinner.. Det viktigaste först.. och så allra viktigast av allt..

Lev och låt leva..

Nu är det snart dags att stänga av all apparatur.. Mobil, dator och teve.. och meditera en halvtimme innan det är dags för sömn..

Det är en ny dag imorgon.. och jag ska försöka göra den så vacker som möjligt..

/Uffe


2 kommentarer:

Edvina sa...

Kul att få lite nyheter igen. Ja jag är kvar och läser, det är många år sen jag hittade hit.
Annorlunda nu när Maya blivit skoltjej förstås och intressant att fortsätta följa och få ta del av hennes skoltid.
Livet förändras kanske även för oss läsare men man vill finnas kvar i mängden här.

Anonym sa...

Kul att du är kvar. Jag är glad för din skull att du hittat kärleken.
Ser fram emot nästa inlägg.
Solveig 70+