Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 28 februari 2015

Hipp hipp hurra

Prasslande, tisslande, tjära i klockan, en tändsticka tänds, snart, snart, sång, en dörr som öppnas, skenet av stearinljusets sken lyser upp, paket, saft och mammas bullar med vanilj..

Födelsedag.

Hon vaknade tidigt min lilla filur, och det var 100 % glädje när jag och farmor kom och sjöng för henne.
Jo, farmor var med, hon sov över här utan att Maya visste om det. Allt för Maya. Livet kanske handlar till stor del om det, att ge av sin kärlek?
Skapa minnen.
Som att sitta med en bit lera och forma något till en tidslös vacker skulptur.

När jag smög upp imorse var det tyst i mitt hem. Ensamt men väldigt skönt att få sätta sig i soffan med en rykande kopp kaffe. Omställningar.
Maya är på kortis.
Jag tvekade, jag tänkte, jag övervägde och kände mig osäker, men tillslut bestämde jag mig att det skulle vara precis som det brukar fast det var hennes födelsedag.

Vi var hemma, Maya busade, lekte och det var hennes dag. Nattlinne och få sitta och leka med sina nya leksaker. Titta på kläderna och den där lilla silvriga väskan hon fick av pappa.

Såklart det blir pizza till lunch när Maya får bestämma. Då är det liksom fest och hon älskar pizza. Vi gick på restaurang, högtidligt tyckte nog filuren och tittade på varenda gäst och man såg att hon ville berätta för alla hon såg att hon fyllde sju år :)..

Promenad på stan. Hålla farmor i handen och välja kläder alldeles själv. Så fick hon syn på bakredskap, och det blev nog den ultimata presenten.

Vi avslutade festen med en fika på kondis ihop med fröken tankspridd och hennes pirat. Mer presenter, men det viktigaste var ändå att ha alla runt sig, de som bryr sig och tycker om. Salig lycka..

När Maya och jag kom till kortis så möttes vi av ballonger och köket var klätt till kalas. Jag hörde hennes kvittrande skratt när jag gick därifrån..

Önskar alla en underbar helg. Stanna upp och njut av tiden..

U

2 kommentarer:

Carolina sa...

Grattis Maya!

Anonym sa...

En lördag morgon gick jag upp tidigt och bakade kanelbullar. Alldeles galet överambitiöst! Nästan förbjudet att skämma bort sina barn på det viset. Men barnen glömmer aldrig den gången de fick nybakta bullar och varm choklad till frukost. Det handlar om att ge kärlek och skapa minnen.

Eva