Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 19 december 2014

Omval. Eller Omväg. Här är det tvärkört..

Tiden tickar på. Universums evigheters klocka och snart är det jul igen. En del vet redan om det men Maya vägrar gran. Hon är lika hård i sin envishet som Stefan Lövfen. Fast hon är mycket sötare. Som spunnet socker.
Så då gör vi väl så då. Ingen gran.

En och annan tomte, glittrande girlanger, stearinljus.

Imorgon åker jag ner till havet. Hör nu hur vinden börjar tjuta, och en farhåg ilar genom kroppen. för just vinden är det enda som kan stoppa mig för att åka imorgon. Har sett fram emot den här dagen. Länge.

Jag saknar min lilla filur. Busungen. De där gnistrande ögonen, hur kan man motstå dom, och hur kan man inte vilja pussa de där kinderna??

Sovgott.

1 kommentar:

Anonym sa...

*Fniss*
Hälsa Maya att jag har inte heller någon gran. Vägrar envist.
Kram på er! Nina

PS. Bra Maya! Man måste stå på sig ibland. DS.